Warunki gwarancji oraz odpowiedzialność za wady towaru
- Każde wyroby objęte są 24-miesięczną gwarancją od dnia sprzedaży (tj. od dnia odbioru towaru).
- W czasie gwarancji nie ma konieczności wykonania płatnego przeglądu.
- W celu przedłużenia gwarancji należy przed upływem 24 miesięcy zgłosić chęć przeprowadzenia płatnego przeglądu, który przedłuży gwarancje o kolejne 12 miesięcy.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady objęte gwarancja jakości w przypadku, gdy wady te spowodowane były po odbiorze przez Zamawiającego, okolicznościami zewnętrznymi, których nie spowodowały Sprzedawca lub firma spedycyjna
Każda ingerencja w konstrukcję lub niewłaściwe użytkowanie produktu powoduje utrata gwarancji.
Naprawa gwarancyjna nie obejmuje także czynności przewidzianych w instrukcji obsługi, do których wykonania zobowiązany jest Użytkownik rzeczy we własnym zakresie i na własnych koszt, gwarancja nie jest objęte zużycie eksploatacyjne
Zamawiający ma obowiązek sprawdzenia towaru bezpośrednio przy odbiorze. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia dostarczonego towaru powstałego podczas transportu, winien wyraźnie zaznaczyć ten fakt na liście przewozowym.
Reklamacje wad ukrytych należy zgłosić niezwłocznie po ich stwierdzeniu, najpóźniej 14 dni od daty odbioru towaru
Reklamacje składa się pisemnie, decydująca jest data wysłania, w przypadku wad jakości reklamacja musi być udokumentowana wadliwym towarem lub urzędowym stwierdzeniem wady
Miejscem wykonania zobowiązań wynikających z odpowiedzialności za wady jest siedziba Sprzedawcy
Odbiorca oprócz roszczeń wynikających z wad towaru, nie ma prawa do odszkodowania, między innymi z tytułu straconego zysku w rezultacie dostarczenia towaru z wadami
Po przyjęciu reklamacji stwierdzona usterka jest usunięta na koszt Metalkas Spółka Akcyjna. W razie niemożliwości usunięcia wady następuje wymiana na towar wolny od wad.